• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Профілактика булінгу

/Files/images/003.jpg/Files/images/38509703_507686002986415_2012177905999675392_n-e1533559080326-524x410.jpg/Files/images/47075002_257572398257956_3774098298273529856_n.jpg/Files/images/bull_20022019_1.jpg/Files/images/1_3_1540990363.jpg/Files/images/07066821.jpg/Files/images/buller.png

/Files/images/Проти насильства 1.jpgМи проти булінгу!

/Files/images/Булінг 4.jpgСтоп булінг!

ПІЇВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І — ІІІ СТУПЕНІВ

РЖИЩІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

НАКАЗ

20 листопада 2020 року с. Пії № 120

Про призначення відповідальної особи

з питань протидії булінгу

в закладі освіти на 2020/2021 навчальний рік

На виконання частини другої статті 25, частини третьої статті 26, статті 54, частини першої статті 64, пункту 2, частини другої статті 71 Закону України”Про освіту”, керуючись листом Міністерства освіти і науки України № 1/11-881 від 29.01.2019 року “Рекомендації для закладів освіти щодо застосування норм Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу ( цькуванню )” від 18.12.2018 року “ 2657 — VІІІ, з метою створення у закладі безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу ( цькування)

НАКАЗУЮ:

І. Призначити відповідальною особою з питань протидії булінгу у закладі освіти заступника директора з виховної роботи Магаса Василя Борисовича.

ІІ. Відповідальній особі з питан протидії булінгу Магасу В. Б.:

2.1.Організувати проведення регулярного моніторингу безпечності та комфортності освітнього середовища закладу шляхом опитування, анкетування та вжиття відповідних заходів реагування.

2.2.Здійснення контролю за виконанням плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу ( цькуванню) у закладі освіти та розгляд скарг про відмову у реагуванні на випадки булінгу ( цькування) за відповідними заявами.

ІІІ. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.

В. о. директора школи І. В. Мироненко

ПІЇВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І – ІІІ СТУПЕНІВ

РЖИЩІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

НАКАЗ

29 квітня 2020 року с. Пії № 55

Про деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в Піївській ЗОШ І-ІІІ ст.

Відповідно до абзацу дев’ятого частини першої статті 64 Закону України «Про освіту», згідно з пунктом 8 Положення про Міністерство освіти і науки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 630 (із змінами), з метою створення безпечного освітнього середовища в закладах освіти та на виконання наказу Міністерства освіти і науки України від 28.12.2019 року № 1646

НАКАЗУЮ:

1.Затвердити план заходів щодо формування безпечного освітнього простору, запобігання булінгу в Піївській ЗОШ І – ІІІ ступенів.

(Додаток 1)

2. Продовжити ведення "Журналу звернень" про випадки булінгу в Піївській ЗОШ І – ІІІ ступенів.

Постійно

3. Створити склад комісії розгляду випадків булінгу (цькування).

( Додаток 2)

4. Новоствореній комісії:

4. 1. Затвердити Порядок реагування на випадки булінгу (цькування). ( Додаток 3)

5. Педагогічним працівникам:

5.1.Забезпечити виконання Плану заходів щодо запобігання та протидії булінгу до кінця навчального року.

5.2.Не допускати випадків фізичного та психологічного насильства, образ, недбалого й жорстокого поводження з дітьми. Постійно

5.3.Формувати в учасників освітнього процесу толерантне ставлення один до одного. Постійно

5.4.Уникати проявів жорстокого ставлення до учнів, приниження їхньої честі, гідності та інших форм насильства (фізичного або психічного). Постійно

5.5.Терміново інформувати адміністрацію закладу про будь-які випадки неправомірного поводження працівників по відношенню до учнів. Постійно

6. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.

Керівник закладу Т. В. Бажан

Додаток 1 до наказу по школі № 55 від 29 квітня 2020 року

«Про деякі питання реагування на випадки булінгу

(цькування) та застосування заходів виховного

впливу в закладах освіти»

План заходів щодо запобігання та протидії булінгу

в Піївській ЗОШ І – ІІІ ступенів на квітень – травень 2020 року

№ з\пЗаходиКласТермін проведенняВідповідальний
1Майстер – клас «Павутинка дружби»5-11квітень 2020Класні керівники
2Виховні години «Булінг-прояв насильства у школі»5 - 11квітень 2020Класні керівники
3Навчальна гра «Любій малечі про серйозні речі» 1 – 4квітень 2020Класні керівники
4Перегляд мультфільмів «Як розпізнати булінг»1 – 4квітень 2020Класні керівники
5Виховні години «Як навчити дітей безпечної поведінки в Інтернеті»5-11квітень 2020Класні керівники
6Круглий стіл для педагогічного колективу «Безпечна школа. Маски булінгу»квітень 2020Соціальний педагог
7Розвиваюче заняття «Світ без насильства»1 – 4травень 2020Соціальний педагог
8Усний журнал «Молодь проти насильства»5 - 11травень 2020Класні керівники
9Виховна година «Мир без насильства»5-11травень 2020Класні керівники
10Лекторій для батьків «Попередження насильства в сім’ї, психологічне насильство у стосунках з дітьми»травень 2019 Адміністрація закладу. Класні керівники
11Перегляд відеороликів «Нік Вуйчич про булінг у школі», «Булінг у школі та як з ним боротися – говоримо з Уповноваженим Президента України..», «Зупиніться!!! МОЯ Історія про Булінг і Кібербулінг»5 - 11травень 2020Класні керівники
12Година спілкування «Протидія насильству в сім’ї»5-11травень 2020Класні керівники

Керівник закладу Т. В. Бажан

Додаток 2 до наказу по школі № 55 від 29 квітня 2020 року

«Про деякі питання реагування на випадки булінгу

(цькування) та застосування заходів виховного

впливу в закладах освіти»

Склад комісії розгляду випадків булінгу

Піївської ЗОШ І – ІІІ ступенів

Голова комісії : Т. В. Бажан - керівник закладу

Члени комісії: Н. П. Зіневич - методист відділу освіти

Ю. І. Ковтун - заступник директора з навчально – виховної роботи

І.В. Мироненко – соціальний педагог

Л. А. Чемерис - секретар

Керівник закладу Т. В. Бажан

Додаток 3 до наказу по школі № 55 від 29 квітня 2020 року

«Про деякі питання реагування на випадки булінгу

(цькування) та застосування заходів виховного

впливу в закладах освіти»

ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Міністерства освіти і науки України 28 грудня 2019 року № 1646
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 03 лютого 2020 р. за № 111/34394

ПОРЯДОК реагування на випадки булінгу (цькування)

I. Загальні положення

1. Цей Порядок визначає механізм реагування на випадки булінгу (цькування) в закладах освіти всіх типів і форм власності, крім тих, які забезпечують здобуття освіти дорослих, у тому числі післядипломної освіти.

2. Терміни, використані у цьому Порядку, вживаються у таких значеннях:

кривдник (булер) - учасник освітнього процесу, в тому числі малолітня чи неповнолітня особа, яка вчиняє булінг (цькування) щодо іншого учасника освітнього процесу;

потерпілий (жертва булінгу) - учасник освітнього процесу, в тому числі малолітня чи неповнолітня особа, щодо якої було вчинено булінг (цькування);

спостерігачі - свідки та (або) безпосередні очевидці випадку булінгу (цькування);

сторони булінгу (цькування) - безпосередні учасники випадку: кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі (за наявності).

Інші терміни вживаються у значеннях, наведених у Законах України «Про освіту», «Про соціальні послуги», «Про соціальну роботу з сім’ями, дітьми та молоддю», «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків», «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні».

3. Проявами, які можуть бути підставами для підозри в наявності випадку булінгу (цькування) учасника освітнього процесу в закладі освіти, є:

замкнутість, тривожність, страх або, навпаки, демонстрація повної відсутності страху, ризикована, зухвала поведінка;

неврівноважена поведінка;

агресивність, напади люті, схильність до руйнації, нищення, насильства;

різка зміна звичної для дитини поведінки;

уповільнене мислення, знижена здатність до навчання;

відлюдкуватість, уникнення спілкування;

ізоляція, виключення з групи, небажання інших учасників освітнього процесу спілкуватися;

занижена самооцінка, наявність почуття провини;

поява швидкої втомлюваності, зниженої спроможності до концентрації уваги;

демонстрація страху перед появою інших учасників освітнього процесу;

схильність до пропуску навчальних занять;

відмова відвідувати заклад освіти з посиланням на погане самопочуття;

депресивні стани;

аутоагресія (самоушкодження);

суїцидальні прояви;

явні фізичні ушкодження та (або) ознаки поганого самопочуття (нудота, головний біль, кволість тощо);

намагання приховати травми та обставини їх отримання;

скарги дитини на біль та (або) погане самопочуття; пошкодження чи зникнення особистих речей; вимагання особистих речей, їжі, грошей; жести, висловлювання, прізвиська, жарти, погрози, поширення чуток сексуального (інтимного) характеру або інших відомостей, які особа бажає зберегти в таємниці;

наявність фото-, відео- та аудіоматеріалів фізичних або психологічних знущань, сексуального (інтимного) змісту;

наявні пошкодження або зникнення майна та (або) особистих речей.

4. До булінгу (цькування) в закладах освіти належать випадки, які відбуваються безпосередньо в приміщенні закладу освіти та на прилеглих територіях (включно з навчальними приміщеннями, приміщеннями для занять спортом, проведення заходів, коридорами, роздягальнями, вбиральнями, душовими кімнатами, їдальнею тощо) та (або) за межами закладу освіти під час заходів, передбачених освітньою програмою, планом роботи закладу освіти, та інших освітніх заходів, що організовуються за згодою керівника закладу освіти, в тому числі дорогою до (із) закладу освіти.

Ознаками булінгу (цькування) є систематичне вчинення учасниками освітнього процесу діянь стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, в тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, а саме:

умисне позбавлення їжі, одягу, коштів, документів, іншого майна або можливості користуватися ними, перешкоджання в отриманні освітніх послуг, примушування до праці та інші правопорушення економічного характеру;

словесні образи, погрози, у тому числі щодо третіх осіб, приниження, переслідування, залякування, інші діяння, спрямовані на обмеження волевиявлення особи;

будь-яка форма небажаної вербальної, невербальної чи фізичної поведінки сексуального характеру, зокрема принизливі погляди, жести, образливі рухи тіла, прізвиська, образи, жарти, погрози, поширення образливих чуток;

будь-яка форма небажаної фізичної поведінки, зокрема ляпаси, стусани, штовхання, щипання, шмагання, кусання, завдання ударів;

інші правопорушення насильницького характеру.

5. Суб’єктами реагування у разі настання випадку булінгу (цькування) в закладах освіти (далі - суб’єкти реагування) є:

служба освітнього омбудсмена;

служби у справах дітей;

центри соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді;

органи місцевого самоврядування;

керівники та інші працівники закладів освіти;

засновник (засновники) закладів освіти або уповноважений ним (ними) орган;

територіальні органи (підрозділи) Національної поліції України.

Суб’єкти реагування на випадки булінгу (цькування) в закладах освіти діють в межах повноважень, передбачених законодавством та цим Порядком.

6. Суб’єкти реагування здійснюють заходи, спрямовані на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладах освіти згідно з Планом заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладах освіти, затвердженим центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

7. Педагогічні (науково-педагогічні) та інші працівники закладу освіти у разі, якщо вони виявляють булінг (цькування), зобов’язані:

вжити невідкладних заходів для припинення небезпечного впливу;

за потреби надати домедичну допомогу та викликати бригаду екстреної (швидкої) медичної допомоги для надання екстреної медичної допомоги;

звернутись (за потреби) до територіальних органів (підрозділів) Національної поліції України;

повідомити керівника закладу освіти та принаймні одного з батьків або інших законних представників малолітньої чи неповнолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування).

II. Подання заяв або повідомлень про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти

1. Учасники освітнього процесу можуть повідомити про випадок булінгу (цькування), стороною якого вони стали або підозрюють про його вчинення стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу або про який отримали достовірну інформацію, керівника закладу освіти або інших суб’єктів реагування на випадки булінгу (цькування) в закладах освіти.

У закладі освіти заяви або повідомлення про випадок булінгу (цькування) або підозру щодо його вчинення приймає керівник закладу.

Повідомлення можуть бути в усній та (або) письмовій формі, в тому числі із застосуванням засобів електронної комунікації.

2. Керівник закладу освіти у разі отримання заяви або повідомлення про випадок булінгу (цькування):

невідкладно у строк, що не перевищує однієї доби, повідомляє територіальний орган (підрозділ) Національної поліції України, принаймні одного з батьків або інших законних представників малолітньої чи неповнолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування);

за потреби викликає бригаду екстреної (швидкої) медичної допомоги для надання екстреної медичної допомоги;

повідомляє службу у справах дітей з метою вирішення питання щодо соціального захисту малолітньої чи неповнолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування), з’ясування причин, які призвели до випадку булінгу (цькування) та вжиття заходів для усунення таких причин;

повідомляє центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді з метою здійснення оцінки потреб сторін булінгу (цькування), визначення соціальних послуг та методів соціальної роботи, забезпечення психологічної підтримки та надання соціальних послуг;

скликає засідання комісії з розгляду випадку булінгу (цькування) (далі - комісія) не пізніше ніж упродовж трьох робочих днів з дня отримання заяви або повідомлення.

III. Склад комісії, права та обов’язки її членів

1. Склад комісії затверджує наказом керівник закладу освіти.

Комісія виконує свої обов’язки на постійній основі.

2. Склад комісії формується з урахуванням основних завдань комісії.

Комісія складається з голови, заступника голови, секретаря та не менше ніж п’яти її членів.

До складу комісії входять педагогічні (науково-педагогічні) працівники, у тому числі практичний психолог та соціальний педагог (за наявності) закладу освіти, представники служби у справах дітей та центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді.

До участі в засіданні комісії за згодою залучаються батьки або інші законні представники малолітніх або неповнолітніх сторін булінгу (цькування), а також можуть залучатися сторони булінгу (цькування), представники інших суб’єктів реагування на випадки булінгу (цькування) в закладах освіти.

3. Головою комісії є керівник закладу освіти.

Голова комісії організовує її роботу і відповідає за виконання покладених на комісію завдань, головує на її засіданнях та визначає перелік питань, що підлягають розгляду.

Голова комісії визначає функціональні обов’язки кожного члена комісії. У разі відсутності голови комісії його обов’язки виконує заступник голови комісії.

У разі відсутності голови комісії та заступника голови комісії обов’язки голови комісії виконує один із членів комісії, який обирається комісією за поданням її секретаря.

У разі відсутності секретаря комісії його обов’язки виконує один із членів комісії, який обирається за поданням голови комісії або заступника голови комісії.

4. Секретар комісії забезпечує підготовку проведення засідань комісії та матеріалів, що підлягають розгляду на засіданнях комісії, ведення протоколу засідань комісії.

5. Член комісії має право:

ознайомлюватися з матеріалами, що стосуються випадку булінгу (цькування), брати участь у їх перевірці;

подавати пропозиції, висловлювати власну думку з питань, що розглядаються;

брати участь у прийнятті рішення шляхом голосування;

висловлювати окрему думку усно або письмово;

вносити пропозиції до порядку денного засідання комісії.

6. Член комісії зобов’язаний:

особисто брати участь у роботі комісії;

не розголошувати стороннім особам відомості, що стали йому відомі у зв’язку з участю у роботі комісії, і не використовувати їх у своїх інтересах або інтересах третіх осіб;

виконувати в межах, передбачених законодавством та посадовими обов’язками, доручення голови комісії;

брати участь у голосуванні.

IV. Порядок роботи комісії

1. Метою діяльності комісії є припинення випадку булінгу (цькування) в закладі освіти; відновлення та нормалізація стосунків, створення сприятливих умов для подальшого здобуття освіти у групі (класі), де стався випадок булінгу (цькування); з’ясування причин, які призвели до випадку булінгу (цькування), та вжиття заходів для усунення таких причин; оцінка потреб сторін булінгу (цькування) в соціальних та психолого-педагогічних послугах та забезпечення таких послуг.

2. Діяльність комісії здійснюється на принципах:

законності;

верховенства права;

поваги та дотримання прав і свобод людини;

неупередженого ставлення до сторін булінгу (цькування);

відкритості та прозорості;

конфіденційності та захисту персональних даних;

невідкладного реагування;

комплексного підходу до розгляду випадку булінгу (цькування);

нетерпимості до булінгу (цькування) та визнання його суспільної небезпеки.

Комісія у своїй діяльності забезпечує дотримання вимог Законів України «Про інформацію», «Про захист персональних даних».

3. До завдань комісії належать:

збір інформації щодо обставин випадку булінгу (цькування), зокрема пояснень сторін булінгу (цькування), батьків або інших законних представників малолітніх або неповнолітніх сторін булінгу (цькування); висновків практичного психолога та соціального педагога (за наявності) закладу освіти; відомостей служби у справах дітей та центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді; експертних висновків (за наявності), якщо у результаті вчинення булінгу (цькування) була завдана шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого; інформації, збереженої на технічних засобах чи засобах електронної комунікації (Інтернет, соціальні мережі, повідомлення тощо); іншої інформації, яка має значення для об’єктивного розгляду заяви;

розгляд та аналіз зібраних матеріалів щодо обставин випадку булінгу (цькування) та прийняття рішення про наявність/відсутність обставин, що обґрунтовують інформацію, зазначену у заяві.

У разі прийняття рішення комісією про наявність обставин, що обґрунтовують інформацію, зазначену у заяві, до завдань комісії також належать:

оцінка потреб сторін булінгу (цькування) в отриманні соціальних та психолого-педагогічних послуг та забезпечення таких послуг, в тому числі із залученням фахівців служби у справах дітей та центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді;

визначення причин булінгу (цькування) та необхідних заходів для усунення таких причин;

визначення заходів виховного впливу щодо сторін булінгу (цькування) у групі (класі), де стався випадок булінгу (цькування);

моніторинг ефективності соціальних та психолого-педагогічних послуг, заходів з усунення причин булінгу (цькування), заходів виховного впливу та корегування (за потреби) відповідних послуг та заходів;

надання рекомендацій для педагогічних (науково-педагогічних) працівників закладу освіти щодо доцільних методів здійснення освітнього процесу та інших заходів з малолітніми чи неповнолітніми сторонами булінгу (цькування), їхніми батьками або іншими законними представниками;

надання рекомендацій для батьків або інших законних представників малолітньої чи неповнолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування).

4. Формою роботи комісії є засідання, які проводяться у разі потреби. Дату, час і місце проведення засідання комісії визначає її голова.

5. Засідання комісії є правоможним у разі участі в ньому не менш як двох третин її складу.

6. Секретар комісії не пізніше вісімнадцятої години дня, що передує дню засідання комісії, повідомляє членів комісії, а також заявника та інших заінтересованих осіб про порядок денний запланованого засідання, дату, час і місце його проведення, а також надає/надсилає членам комісії та зазначеним особам необхідні матеріали в електронному або паперовому вигляді.

7. Рішення з питань, що розглядаються на засіданні комісії, приймаються шляхом відкритого голосування більшістю голосів від затвердженого складу комісії. У разі рівного розподілу голосів голос голови комісії є вирішальним.

8. Під час проведення засідання комісії секретар комісії веде протокол засідання комісії за формою згідно з додатком до цього Порядку, що оформлюється наказом керівника закладу освіти.

9. Особи, залучені до участі в засіданні комісії, зобов’язані дотримуватись принципів діяльності комісії, зокрема не розголошувати стороннім особам відомості, що стали їм відомі у зв’язку з участю у роботі комісії, і не використовувати їх у своїх інтересах або інтересах третіх осіб.

Особи, залучені до участі в засіданні комісії, під час засідання комісії мають право:

ознайомлюватися з матеріалами, поданими на розгляд комісії;

ставити питання по суті розгляду;

подавати пропозиції, висловлювати власну думку з питань, що розглядаються.

10. Голова комісії доводить до відома учасників освітнього процесу рішення комісії згідно з протоколом засідання та здійснює контроль за їхнім виконанням.

11. Строк розгляду комісією заяви або повідомлення про випадок булінгу (цькування) в закладі освіти та виконання нею своїх завдань не має перевищувати десяти робочих днів із дня отримання заяви або повідомлення керівником закладу освіти.

V. Запобігання та протидія булінгу (цькуванню) в закладі освіти

1. Діяльність щодо запобігання та протидії булінгу (цькуванню) в закладі освіти має бути постійним системним процесом, спрямованим на:

визначення та реалізацію необхідних заходів, способів і методів запобігання виникненню булінгу (цькування) та (або) потенційних ризиків його виникнення;

виявлення булінгу (цькування) та (або) потенційних ризиків його виникнення;

визначення та реалізацію необхідних заходів, способів і методів вирішення ситуацій булінгу (цькування) та/або усунення потенційних ризиків його виникнення.

2. Діяльність щодо запобігання та протидії булінгу (цькуванню) в закладі освіти ґрунтується на принципах:

недискримінації за будь-якими ознаками;

ненасильницької поведінки в міжособистісних стосунках;

партнерства та підтримки між педагогічним (науково-педагогічним) колективом закладу освіти і батьками (законними представниками) малолітнього чи неповнолітнього здобувача освіти;

особистісно-орієнтованого підходу до кожної дитини;

розвитку соціального та емоційного інтелекту учасників освітнього процесу;

гендерної рівності;

участі учасників освітнього процесу в прийнятті рішень відповідно до положень законодавства та установчих документів закладу освіти.

3. Завданнями діяльності щодо запобігання та протидії булінгу (цькуванню) в закладі освіти є:

створення безпечного освітнього середовища в закладі освіти, що включає психологічну та фізичну безпеку учасників освітнього процесу;

визначення стану, причин і передумов поширення булінгу (цькування) в закладі освіти;

підвищення рівня поінформованості учасників освітнього процесу про булінг (цькування);

формування в учасників освітнього процесу нетерпимого ставлення до насильницьких моделей поведінки, усвідомлення булінгу (цькування) як порушення прав людини;

заохочення всіх учасників освітнього процесу до активного сприяння запобіганню булінгу (цькуванню).

4. Діяльність щодо запобігання та протидії булінгу (цькуванню) в закладі освіти відображається в плані заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти (далі - План).

Розроблення, затвердження та оприлюднення Плану забезпечує керівник закладу освіти в межах наданих йому повноважень щодо створення безпечного освітнього середовища в закладі освіти, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації, в тому числі булінгу (цькування).

Планування відповідних заходів здійснюється за результатами моніторингу стану освітнього середовища в закладі освіти.

Заплановані заходи повинні:

спрямовуватись на задоволення потреб окремого закладу освіти у створенні безпечного освітнього середовища;

мати вимірювані показники ефективності;

залучати всіх учасників освітнього процесу.

План розробляється до початку навчального року. Протягом навчального року керівник закладу освіти забезпечує проведення моніторингу (за потреби, але не рідше одного разу на півріччя) ефективності виконання Плану та внесення (за потреби) до нього змін.

Заплановані заходи можуть відбуватись у будь-якій формі: зустрічі, бесіди, консультації, лекції, круглі столи, тренінги, тематичні заходи, конкурси, спільні перегляди та обговорення тематичних відеосюжетів, літературних творів, матеріалів ЗМІ, особистого досвіду, запрошення гостей, у формі рольових ігор та інших організаційних формах.

5. До заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти, належать заходи щодо:

організації належних заходів безпеки відповідно до законодавства (пост охорони, відеоспостереженням за місцями загального користування тощо);

організації безпечного користування мережею Інтернет під час освітнього процесу;

контролю за використанням засобів електронних комунікацій малолітніми чи неповнолітніми здобувачами освіти під час освітнього процесу;

розвитку соціального та емоційного інтелекту учасників освітнього процесу, зокрема:

розуміння та сприйняття цінності прав та свобод людини, вміння відстоювати свої права та поважати права інших;

розуміння та сприйняття принципів рівності та недискримінації, поваги до гідності людини, толерантності, соціальної справедливості, доброчесності, вміння втілювати їх у власні моделі поведінки;

здатності попереджувати та розв’язувати конфлікти ненасильницьким шляхом;

відповідального ставлення до своїх громадянських прав і обов’язків, пов’язаних з участю в суспільному житті;

здатності визначати, формулювати та аргументовано відстоювати власну позицію, поважаючи відмінні від власних думки/позиції, якщо вони не порушують прав та гідності інших осіб;

здатності критично аналізувати інформацію, розглядати питання з різних позицій, приймати обґрунтовані рішення;

здатності до комунікації та вміння співпрацювати для розв’язання різних суспільних проблем, зокрема шляхом волонтерської діяльності тощо;

підвищення рівня обізнаності учасників освітнього процесу про булінг (цькування), його причини та наслідки, порядок реагування на випадки булінгу (цькування) тощо;

створення в закладі освіти культури, що ґрунтується на нетерпимості до будь-яких форм насильства та дискримінації, в тому числі булінгу (цькування).

План заходів

щодо профілактики булінгу на 2020-2021 н.р.

в Піївській загальноосвітній школі І — ІІІ ступенів

Ржищівської міської ради Київської області

№ п/п

Назва заходу

Цільова аудиторія

Термін виконання

Відповідальний

1

Підготовка наказу «Про запобігання булінгу (цькування) у закладі освіти»

Останній тиждень серпня

Директор

2

Підготовка наказу «Про порядок дій персоналу при зіткненні з випадками булінгу (цькування) в закладі освіти»

Перший тиждень вересня

Уповноважена особа з питаня та протидії булінгу (цькування)

3

Наради з різними категоріями працівників з питань профілактики булінгу (цькування), консультування батьків щодо захисту прав та інтересів дітей

Педагогічний персонал

Допоміжний персонал

Технічний персонал

Батьки

Протягом року

(1 раз на місяць)

Уповноважена особа з питаня та протидії булінгу (цькування)

4

Обговорення та прийняття правил поведінки в класах, оформлення правил у вигляді наочного сденду

вересень

Класні керівники, старости класів 7-11 класів

5

Організація механізмів звернення та встановлення інформаційних скриньок для повідомлень про випадки булінгу (цькування). Підготовка пам’ятки про порядок реагування та способи повідомлення про випадки булінгу (цькування) щодо дітей,заходи захисту та надання допомоги дітям.

вересень

Класні керівники

Уповноважена особа з питаня та протидії булінгу (цькування)

6

Оновлення розділу про профілактику булінгу (цькування) і розміщення нормативних документів на сайті закладу освіти

вересень

Уповноважена особа з питаня та протидії булінгу (цькування) та відповідальний за орбону сайту школи

7

Проведення тренінгів з розвитку навичок спілкування та мирного вирішення конфліктів

Здобувачі освіти

Протягом навчального року

Класні керівники

8

Підготовка брошури з нормативними документами з профілактики булінгу (цькування) та створення бази інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах

Жовтень

Уповноважена особа з питаня та протидії булінгу (цькування)

9

Діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах:

– спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти;

– опитування (анкетування) учасників освітнього процесу;

– психологічні діагностики мікроклімату, згуртованості класних колективів та емоційних станів учнів;

– соціальне дослідження наявності референтних груп та відторгнених в колективах;

– визначення рівня тривоги та депресії учнів.

Усі категорії учасників освітнього процесу

Упродовж семестру

Класні керівники

1-11 класів

10

Оформлення тематичного стенду

жовтень

Уповноважена особа з питаня та протидії булінгу (цькування)

11

Імітаційні ігри для молодших школярів «Якщо тебе ображають»

Здобувачі освіти 1-5 класів

жовтень

Класні керівники

12

Проведення навчальних семінарів «Це страшне слово «цькування»»: як вилікувати від булінгу» «Профілактика булінгу»

Педагогічний колектив

Осінні канікули

Заступник директора з НВР

13

Перевірка інформаційної доступності правил поведінки та нормативних документів з профілактики булінгу (цькування)

Педагогічний колектив,

Учасники освітнього процесу

листопад

Уповноважена особа з питаня та протидії булінгу (цькування)

14

Інструктивні наради з питань профілактики булінгу (цькування)

Педагогічний колектив

листопад

Директор

Уповноважена особа з питаня та протидії булінгу (цькування)

15

Тиждень толерантності

Здобувачі освіти

Листопад

Уповноважена особа з питаня та протидії булінгу (цькування) та класні керівники

16

Круглий стіл «Насилля та жорстокість в учнівському колективі» «Що таке булінг»

Педагогічний колектив

Грудень

Заступник директора з НВР

17

Імітаційна гра «Розкажи про насильство»

Здобувачі освіти

Грудень

Класні керівники

18

Тренінг для вчителів щодо запобігання булінгу (цькування)

Педагогічний колектив

Зимові канікули

Уповноважена особа з питаня та протидії булінгу (цькування)

19

Виступ на загальношкільних батьківських зборах з профілактики булінгу (цькування) в учнівському колективі

Батьки

Січень

Уповноважена особа з питаня та протидії булінгу (цькування)

20

Тематичні батьківські збори в класах

батьки

Січень

Класні керівники

21

Обговорення питання протидії булінгу на загальношкільній батьківській конференції

Батьки

Березень

Директор школи

22

Засідання методичного об’єднання класних керівників на тему «Протидія булінгу в учнівському колективі »

Класні

керівники

Березень

Заступник директора з ВР

23

Розробка пам’ятки «Маркери булінгу»

Оформлення стендів «Що таке булінг»

Розробка рекомендацій батькам.

Педагогічний колектив,

батьки

Березень - Квітень

Класні керівники

24

Контроль стану попередження випадків булінгу

Квітень

Заступник директора з ВР

25

Вивчення законодавчих документів, практик протидії цькуванню

Педагогічний колектив

Упродовж семестру

Вчитель правознавства

26

Проведення ранкових зустрічей з метою формування навичок дружніх стосунків

1-4

Упродовж семестру

Класні керівники

27

Створення морально безпечного освітнього простору, формування позитивного мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії в ході годин спілкування, тренінгових занять, виховні години, години психолога, заняття з елементами тренінгу

1-11

Упродовж семестру

Класні керівники

28

Робота відео-залу . Перегляд кінострічок відповідної спрямованості

5 – 11

Упродовж семестру

Учитель інформатики

29

Проведення заходів в рамках тематичного тижня «Тиждень добрих справ»

1-11

Квітень

Заступник директора з НВР

30

Проведення заходів в рамках тематичного тижня «Життя без насильства»

1-11

Травень

Уповноважена особа з питаня та протидії булінгу (цькування)

31

Спостереження під час навчального процесу, позаурочний час за учнями школи

1-11

Упродовж семестру

Класні керівники

32

Поради батькам щодо зменшення ризиків булінгу та кібербулінгу для своєї дитини

1-9

Упродовж семестру

Класні керівники

33

Тренінг «Як навчити дітей безпеці в Інтернеті»

За запитом

Упродовж семестру

Вчитель інформатики

34

Інформаційна робота через інтернет-сторінки

Упродовж семестру

Секретар

Директор школи Ю.І.Ковтун

ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ РЖИЩІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

ВІДДІЛ ОСВІТИ

НАКАЗ

12 серпня 2021 р. м. Ржищів №123

Про заходи щодо запобігання

та протидії булінгу в закладах

освітиРжищівської ОТГ у 2021-2022 н.р.

Відповідно до Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», статті 1 1 Закону України «Про запобігання і протидію домашньому насильству», Порядку взаємодії суб'єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання і протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2018 року № 658,наказів Міністерства освіти і науки України: від 28.12.2019 № 1646 «Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного вплину в закладах освіти», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 лютого 2020 р. за № 111/34394; від 26.02.2020 № 293 «Про затвердження Плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладах освіти» (зі змінами, внесеними наказом від 20.03.2020 № 420). листа Міністерства освіти і науки України від 20.03.2020 № 6/480-20 «Про план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькування) в закладах освіти», наказів департаменту освіти і науки Київської обласної державної адміністрації від 11.01.2019 № 09 «Про запобігання булінгу в системі освіти Київської області» , від 02.04.2020 р. № 82 «Про окремі питаний виявлення та протидії булінгу в системі освіти Київської області» та з метою попередження в закладах освіти булінгу (цькування), сприяння реалізації прав осіб, постраждалих від булінгу, ефективного реагування на факти насильства в закладах освіти Ржищівської ОТГ,

НАКАЗУЮ:

1. Затвердити План заходів,спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладах освіти Ржищівської ОТГ в 2021-2022 н.р. (Додаток 1)

2. Головним спеціалістам та фахівцям відділу освіти:

2.1 своєчасно реагувати на повідомлення про випадки жорстокого поводженнявідповідних заходів для його припинення

постійно

2.2 проводити моніторинг ефективності роботи закладів освіти з питань запобігання та протидії булінгу (цькуванню) з метою виявлення проблем та вжиття невідкладних заходів для їх вирішення;

постійно

2.3 розглядати питання щодо фактів насилля над дітьми на засіданнях колегії відділу освіти

за потреби

2.4 розмістити на веб-сайті відділу освіти інформаційні матеріали про запобігання та протидію булінгу, номерителефонів організацій та установ, служб підтримки, до яких можуть звертатисяпостраждалі особи, порядок подання та розгляду (з обов'язковим дотриманнямконфіденційності) заяв про випадки булінгу в закладі освіти, порядокреагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі освіти таінформацію про відповідальність осіб, причетних до булінгу.

До01.09.2021 року

2.5 здійснювати методичний супровід виховної роботи в закладах освіти з питань формування в дітей тамолоді соціальних компетентностей і навичок запобігання та протидії булінгу(цькуванню);

Постійно

2.6 здійснювати методичний супровід педагогічнихпрацівників, які здійснюють соціально-педагогічний патронат здобувачівосвіти, постраждалих від булінгу або здатних до булінгу

Постійно

2.7 здійснювати координацію діяльності з питань запобігання булінгу та жорстокому поводженню з дітьми; своєчасного виявлення осіб, які стали жертвами насильства, у взаємодії зі службою у справах дітей та сім'ї, відділом ювенальної превенції управління превентивної діяльності управління Національної поліції

Постійно

3. Керівникам закладів освіти:

3.1 опрацювати нормативно-правові документи щодо протидії булінгу (цькування) тажорстокому поводженню з дітьми;

до 25.08.2021 р.

3.2 узяти під особистий контроль питання щодо запобігання булінгу в закладі;

3.3 довести до відома здобувачів освіти, педагогічних працівників, батьків та іншихучасників освітнього процесу інформацію щодо їхнього обов’язку повідомлятикерівника закладу про випадки булінгу (цькування), учасниками/свідками якоговони стали, або підозрюють про його вчинення щодо до інших осіб за зовнішнімиознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб;

Серпень –вересень 2021 р.

3.4 створити або оновити склад комісії з розгляду випадків булінгу, затвердити відповідним наказом;

до 01.09.2021 р.

3.5 розробити та затвердити план заходів на 2021-2022 н.р., спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладах освіти;

До 26.08.2021 р.

3.6 своєчасно реагувати на повідомлення про випадки жорстокого поводження з дітьми(булінгу) або загрози його вчинення та вживати відповідних заходів для йогоприпиненнявідділ освіти , службу у справах дітей, відділ ювенальної поліції;

3.7 своєчасно інформувати про дитину, яка постраждала від жорстокого поводження абостосовно якої існує загроза його вчинення, відділ освіти, службу у справах дітей, відділ ювенальної поліції;

3.8 повідомляти невідкладно (у строк, що не перевищує однієї доби) про випадок булінгу (цькування), який стався в закладі освіти, службу у справах дітей, відділення Національної поліції України, принаймні одного з батьків або інших законних представників малолітньої чи неповнолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування);

3.9 систематично проводити просвітницьку роботу з метою запобігання і протидіїнегативним наслідкам жорстокого поводження з дітьми та булінгу, недопущенняпорушень прав учасників освітнього процесу, захисту та відновлення порушенихправ;

3.10 поновити на веб-сайті закладу освіти інформаційні матеріали про запобігання тапротидію булінгу, номери телефонів організацій та установ, служб підтримки, дояких можуть звертатися постраждалі особи, плани заходів, спрямованих назапобігання та протидію булінгу, порядок подання та розгляду (з обов’язковимдотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу в закладі освіти, порядокреагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі освіти та інформаціюпро відповідальність осіб, причетних до булінгу

до 01.09.2021 р.

3.11 надати відділу освіти інформацію про проведену роботу та копії наказів про затвердження плану заходів на 2021-2022 н.р., спрямованих на запобігання і протидію булінгу (цькуванню) в закладах освіти та склад комісії з розгляду випадків булінгу;

до 10.09.2021 р.

4. Контроль за виконанням даного покласти на фахівця відділу освіти Зінеєвич Н.

Начальник відділу освіти Надія ГОРБЕНКО

Кiлькiсть переглядiв: 1988

Коментарi